Trick emak

Akhirnya, terbongkar misteri rahsia yang selama ini aku cari-cari jawapannya sejak kecik lagi...
Rahsia yang tidak akan lupa sampai bile-bile..
Rahsia tu...hehehehe malu la pulak aku nak cakap tapi skadar nak berkongsi rahsia
Masa kecik dulu aku memang minum susu botol sampai lah usia aku menginjak 5 tahun..Oleh kerana emak tak nak aku hisap susu botol lagi, emak buat trick dengan membuang botol susu aku di bawah katil...puas aku mencari dan akhirnya aku terpaksa terima hakikat yang botol kesayangan aku da tiada...Jadi terpaksa la aku minum susu guna cawan tapi xseronok macam kita minum susu guna botol tapi nak buat macam mane botol da hilang.
Baru aku tahu sebenarnya botol susu aku emak buang dalam kolam kat tepi rumah..mati-mati aku kena tipu rupanya..

Hal nie, terjadi sama cam adik angkat aku
Emak die tak nak anknya hisap puting lagi jadinya die agi tahu anak die yang puting da hilang kartun curi..
Biasa lah budak kecik mengiakan apa yang dikata oleh emaknya.

Rupa-rupanya macam-macam trick yang emak kita buat bagi kita lupa akan sesuatu...perkara itu ku anggap perkara lucu dalam kamus hidupku.

1 comment:

  1. susah tau nk berenti minum guna botol susu..
    sy berenti masa drjah 3

    ReplyDelete