kenangan sewaktu kecik2 dulu

perut da kenyang, badan pun letih2 jer nie
pnat mengangkat barang hari nie...
masa mengemas tadi tiba2teringat pulak zaman kecik2 dulu
kecik2 dulu..
tiap kali tolong emak buat keje  mesti kne ada pengeras..xbnyak cikit pun jadi la
sudah menjadi kebiasaannya tiap2 pagi aku menyapu sampah di halaman umah
siap jer buat keje terus mintak upah
selalunya emak akan bagi 20 sen..kira banyak da tue
boleh buat beli jajan...hehehehe
tapi bile2 da terbiasa emak dah x bagi duit lagi...
****baru aku tahu, kanak2 memg kena bagi something yang boleh meransang dieorang****

emak terima kasih sebab dari kecil dah ajar kiteorang adik beradik supaya berdikari..
alhamdulilah, bila dah berjauhan nie kena pandai2 lah bawa diri..




masa kecik2 dulu aku nie suka sangat menangis2...
kalo dah menangis xreti nak berhenti pulak tue..
tapi bile dah besar aku dah xkurang la..hehehehe
kalo menangis t orang ketawa pulak kat aku sebab asyik nangis jer...huuhhuuu


aku ada adik perempuan setahun muda daripada aku...
tapi semua orang kata kiteorang cam kembar..
kecik2 dulu abah selalu belikan baju yang sama, kasut, baju raya sampai aku pun pening mana satu baju aku dan mana satu baju adik..ishhhh2
tapi nasib baik abah selalu belikan baju yang sama tapi warna yang berbeza
pernah sekali tue masa aku darjah 2, aku peksa dapt no.1 jadi aku mintak la hadiah kasut

rupa2nya adik aku pun dapat kasut yang sama..bengangnya aku
yela aku yang penat2 dapat no.1 alih2 die pun dapat jugak.



2 comments:

  1. olololo..penat ea dak hani..cian die..
    haha..lawak la..
    beselh kmbr, pe yg hni de msti adik kne ade gak..
    bengeng kn..huhuhu

    ReplyDelete