pose oh pose!!!!!!!

teringat waktu kecik2 dulu...

*
*
*

selalunya nak dekat raya emak wat kuih siput..yumm2 sedapnya
mula la aku cari akal nak makan kuih siput 2..sedap makan waktu baru siap di masak sebab ranggup rasanya.

*
*

nie antara ayat yang aku selalu guna..hihihii
aku: emak, sakit perut la plak..xlarat nak puasa
emak: da kenapa pulak nie????
tapi yang bestnya emak aku ag makan kuih siput..hehehe

*

jangan tiru aksi tue tadi sebab waktu tue aku baru berusia 6 tahun
baru nak belajar pose..

bile teringat zaman2 kecik dulu nakal gak aku..hahhaha pandai buat helah asalkan dapat makan kuih

Bahan-bahan ( semua )

  • 5 cawan tepung gandum
  • 50gm margerine
  • 1 biji telur
  • 1 s.kecil serbuk jintan manis
  • 1 s.kecil serbuk jintan putih
  • 2 sudu kecil serbuk udang kering
  • 1 sudu kecil garam (ikut rasa)
  • Sedikit serbuk perasa (optional)
  • 3 sudu besar cili boh/cili kering
  • daun sup (dihiris )
  • Santan secukupnya untuk menguli

Cara-cara

  1. Gaul semua bahan ( kecuali santan ) hingga bercampur semuanya.
  2. Cubit sedikit adunan, gentel bg bulat dan tenyeh atas papan kuih siput.
  3. Uli dengan santan hingga menjadi siput
  4. lepas tu goreng

1 comment:

  1. ma shayer pun suke wt kuih nie, tp shayer xwt helah mcm awk sb shayer budak baik mase kecik2 dulu...hahahahhaani cOmel!!
    ehehe
    ~_^

    ReplyDelete